Financieel medewerker Sociaal Domein

Zó werkt het in De Bilt

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.

Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Het zorgen voor meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Als dit je aanspreekt, ben je misschien wel geschikt als:

Financieel medewerker Sociaal Domein(m/v), voor 20-24 uur per week, voor de duur van 1 jaar, met optie op verlenging.

We zoeken 1 parttimer voor het Team Sociaal Domein. In het Team Sociaal Domein werken 20 medewerkers. Het team is verantwoordelijk voor het voorbereiden, ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid binnen het Sociaal Domein. De Backoffice maakt onderdeel uit van het Team Sociaal Domein. In de Backoffice worden o.a. beschikkingen opgesteld, toewijzingen aan zorgaanbieders afgegeven en facturen van zorgaanbieders gecontroleerd.
Onze lokale Backoffice werkt steeds nauwer samen met de 4 andere gemeenten binnen de regio Zuidoost Utrecht.
In de gemeente De Bilt is dit jaar gestart met de invoering van het gebiedsgericht werken en het toewerken naar zelfsturende teams. Binnen het Team Sociaal Domein is hiervoor een ontwikkeltraject gestart. De verwachting is dat op termijn het Team Sociaal Domein op zal gaan in de gebiedsteams De Bilt, Bilthoven en Groene Kernen.

Wat verwachten we van jou?

Als financieel medewerker Sociaal Domein vervul je een brugfunctie tussen de gemeente en zorgaanbieders. Sinds de decentralisatie van de Jeugdwet en de WMO, waarbij gemeenten verantwoordelijk zijn geworden voor dit domein, en de overgang naar een digitale vorm van declareren van de zorg, zijn er voor de zorgaanbieders veel administratieve verplichtingen bijgekomen. Om dit gehele declaratieproces zo optimaal mogelijk te laten verlopen, ben je als financieel medewerker veelvuldig in contact met zorgaanbieders. Hierbij houd je rekening met de lokale en regionale (contract-) afspraken.

Specifieke taken zijn:

  • Facturen verwerken in het digitale systeem (Suites4 Sociaal Domein) en de uitval in samenspraak met de zorgaanbieders en de medewerkers van de backoffice WMO/Jeugdwet oplossen;
  • Meedenken en adviseren over de praktische uitvoering van regionale afspraken en opvolgen van regionale afspraken m.b.t. het facturatieproces tussen zorgaanbieders en gemeente;
  • Ondersteunen bij de financiële jaarafsluiting.

Wat heb je daarvoor nodig?

  • Je beschikt over een MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt relevante werkervaring of aantoonbare affiniteit met financieel-administratief werk;
  • Je weet van aanpakken en bent initiatiefrijk;
  • Je kunt je goed mondeling en schriftelijk uitdrukken;
  • Je hebt plezier in het helpen van klanten, bent oplossingsgericht en meedenkend;
  • Je hebt ervaring met het werken in een digitale werkomgeving;
  • Je kunt goed tegen een forse workload en blijft desondanks vriendelijk en klantgericht.

Wat bieden wij?

Wij bieden veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, een dynamische werkomgeving, korte lijnen, flexibele werktijden en een prettige werksfeer. Omdat het een nieuwe functie betreft, moeten we de definitieve schaal nog vaststellen. We gaan uit van een minimumsalaris van € 1.818, - (aanloopschaal 6) en een maximumsalaris van € 2.986, - (functionele schaal 7) bruto per maand. Deze bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 januari 2018).

Heb je nog vragen?

Nadere informatie kun je inwinnen bij Caroline van Duinkerken, financieel medewerker Sociaal Domein, telefoon: (030) - 228 916 8 of e-mail: c.vanduinkerken@debilt.nl

Heb je interesse?

Solliciteer direct online via Gemeentebanen t.a.v. P&O, t.a.v. Eddy Marques, Adviseur Werving & Selectie. Reageren kan t/m 26 april 2018.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.