Juridisch medewerker Wabo

Zó werkt het in De Bilt

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 240 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek.

Ben jij op zoek naar die dynamische gemeente waar er veel ruimte is voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid?

Dan dagen wij je uit om te reageren op deze vacature:

Juridisch medewerker Wabo
30-32 uur per week

Wat verwachten we van jou?

Je fungeert als juridisch vraagbaak op het gebied van het omgevingsrecht. Daarnaast beoordeel je of wabo-aanvragen voldoen aan de wet- en regelgeving. Vooral bij de uitgebreide voorbereidingsprocedures ben je intensief betrokken. Daarnaast begeleid je aanvragen voor tegemoetkoming planschade. Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente in rechte. Van jou wordt bovendien verwacht dat je een bijdrage levert aan het voorbereiden en ontwikkelen van algemeen operationeel beleid.

Daarnaast ben je als projectmedewerker verbonden aan projecten voor gebiedsontwikkeling vanaf de definitiefase van de projecten. Je bent daarbij voor de projectleider eerste adviseur en eerste aanspreekpunt voor de diverse vergunningprocedures. Je adviseert in alle projectfasen over de inhoud van projecten, de te volgen procedures en de planning met als doel te komen tot uitvoerbare omgevingsvergunningen. Vanuit het vergunningenperspectief lever je ook een bijdrage aan de op te stellen bestemmingsplannen voor projecten.

Wat heb je daarvoor nodig?

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding (juridisch)
  • Ruime kennis van het omgevingsrecht, met name de Wabo
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
  • Ruim inzicht in de organisatie, producten en diensten m.b.t. vergunningen en het vergunningenproces
  • Goede communicatieve eigenschappen, waaronder klant- en oplossingsgerichtheid en omgevingsbewust
  • Politiek/bestuurlijk sensitief en gericht op samenwerking

Wat bieden wij?

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, een dynamische werkomgeving, korte lijnen en een prettige werksfeer. Afhankelijk van opleiding en ervaring geldt een minimumsalaris van € 2.591,- (aanloopschaal 9) en een maximumsalaris van  € 4.225,- (functionele schaal 10) bruto per maand (salaristabel gemeenteambtenaren nieuwe structuur, salarispeil 1 januari 2018). Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,3% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.

Vragen over de functie en procedure?

Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Chantal Janssen, senior jurist bij het Gebiedsteam De Bilt, telefoon 030 - 228 91 87  of e-mail: c.janssen@debilt.nl.

Heb je interesse?

Solliciteer dan direct online via Gemeentebanen t.a.v. Eddy Marques, adviseur werving en selectie. De vacature staat open tot en met 28 februari 2018.

De selectiegesprekken vinden plaats op donderdag 8 (of vrijdag 9) maart en 15 (of 16) maart.