Medewerker Geo/GiS

Zó werkt het in De Bilt

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.

Onze ongeveer 240 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Als dit je aanspreekt, ben je misschien wel geschikt als:

Medewerker Geo/GIS
36 uur per week

2 januari 2018 zijn we gestart met onze vernieuwde organisatie. Het belangrijkste uitgangspunt in onze nieuwe organisatie is dat we het werk gebiedsgericht organiseren.

Je komt te werken binnen het team ondersteuning gebieden. In het team ondersteuning gebieden ligt de nadruk op het samen ondersteunen van de drie gebiedsteams: Bilthoven, De Bilt, Groene Kernen. 

Wie zoeken we?

Een enthousiaste collega met kennis van zaken, die samen met de collega’s en burgers aan de slag wil met een breed pakket aan taken en verantwoordelijkheden. Je bent initiatiefrijk en in staat eigen en andermans werkzaamheden te benoemen in concrete doelen, stelt meetpunten en mijlpalen en concretiseert werkprocessen. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en bent bereid tot leren, een echte ambtenaar 3.0

Wat ga je doen?

Het accent in deze functie zal liggen in het zorgdragen voor de basisregistraties BGT/BAG/BRO en het meedenken richting invoering van de omgevingswet en het totale stelsel van registraties. Verder is het beheer van GeoWeb een belangrijk onderdeel. Het verstrekken van kadastrale informatie en het verlenen van kadastrale ondersteuning bij verkoop van gronden behoort tot de werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het beheer van de gemeentelijke kaarten en alle additionele informatie, BGT/BAG/BOR  Je bent in staat deze processen goed te structureren, in te bedden in de organisatie.  Op een passende manier weet je de verbindingen leggen met de hele organisatie. Daarnaast verstrek je adviezen op je vakgebied aan collega’s, directie, college en raad. Ook neem je deel aan interne en externe overlegverbanden en werkgroepen en draagt daarbij de standpunten van de gemeente uit.

Wat verwachten we?

  • Je bent in bezit van een HBO/WO diploma op het gebied van geografische informatievoorziening
  • Je bezit minimaal 3 jaar werkervaring als medewerker Geo/GIS
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring bij een overheidsorganisatie
  • Je stelt je flexibel op in contact met collega’s en bewoners
  • Je hebt een klantgerichte en probleemoplossende instelling
  • Je bent digitaal vaardig, hebt aantoonbare ervaring met BGT en geografische informatiesystemen. Ervaring met beheersystemen is een pré
  • Je bent creatief: in staat met verschillende mogelijkheden te komen voor het oplossen van problemen, ook ben je in staat met nieuwe processen of methodes te komen tot een optimaal resultaat
  • Je bent zelfstandig, (politiek-bestuurlijk) sensitief, omgevingsbewust en praktisch ingesteld.

Wat bieden we?

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, een dynamische werkomgeving, korte lijnen en een prettige werksfeer. Afhankelijk van opleiding en ervaring geldt een minimumsalaris van €2.591,- (aanloopschaal 9) en een maximumsalaris van  €4.225,- (functionele schaal 10) bruto per maand (salaristabel gemeenteambtenaren nieuwe structuur, salarispeil 1 januari 2018). Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek.

Vragen over de functie en procedure?

Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Sarah Fürst, kwartiermaker Team Ondersteuning Gebieden, telefoon 030 - 228 94 34  of e-mail: s.furst@debilt.nl

Heb je interesse?

Solliciteer dan direct online via Gemeentebanen tot en met 1 mei 2018 t.a.v. P&O, Eddy Marques, adviseur werving en selectie
 
Er vindt gelijktijdige in- en externe werving plaats. De selectieprocedure wordt met de interne kandidaten eerst afgerond voordat de procedure met de externe kandidaten wordt opgestart.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld