Activiteiten

In zwembad Brandenburg kunt u heerlijk zwemmen en sporten. Er zijn verschillende activiteiten zoals Kinder Discozwemmen, aquajoggen, Fifty-Fit en Ouder & Kindzwemmen. Maar u kunt natuurlijk ook gewoon komen banenzwemmen of recreatief zwemmen.

Tijdens de uren voor recreatief zwemmen kunt u vrij zwemmen en spelmaterialen gebruiken. Op zondag is een groot deel van de dag gereserveerd voor kinderen. Zij kunnen zich uitleven zonder anderen te storen met hun spel.

Zwemmen is een leuke en gezonde manier om aan je conditie te werken. Banenzwemmen is een heel geschikte activiteit als je niet in een (vaste) groep wilt sporten.

Met plezier leren zwemmen, dat is het doel van de zwemlessen in combibad Brandenburg. Alle informatie vindt u op de pagina Zwemlessen.

Ben je jonger dan 14 jaar en heb je een zwemdiploma? Kom dan naar het discozwemmen op vrijdagavond van 19.00 tot 21.00 uur en leef je uit. De disco gebruikt stroboscooplicht. Kinder Discozwemmen is ook een leuke manier om je verjaardag te vieren.

Het Ouder & Kindzwemmen bereidt uw kind voor op het leren zwemmen. In het begin besteden we veel aandacht aan het ‘watervrij maken’: uw kind leert het water kennen en zich er prettig in voelen. Kinderen leren lopen in het water, spetteren, te water gaan en er uit klimmen, draaien van borst naar rug en door naar borstligging, onder water gaan, onder water kijken en zoeken. Veel oefeningen zijn in spelvorm. Dit is voor jonge kinderen de beste manier om iets aan te leren.

Het Ouder & Kindzwemmen duurt 30 minuten.

Lestijden op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
Lestijden maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagGroep
9.00 uurkinderen vanaf 6 weken
9.45 uurkinderen die zelfstandig kunnen lopen
10.30 uurkinderen met enige zwemervaring

Kosten

Met een maandkaart of 10-badenkaart heeft u toegang voor uzelf (één begeleider) en uw kind. U bent van harte welkom voor een gratis proefles.

Aquajogging is lopen in diep water. Met een zogenaamde ‘wet belt’ om uw middel blijven uw hoofd en nek boven water en kunt u ‘staan’ en vrij bewegen. Bij aquajogging worden uw gewrichten bijna niet belast. Daardoor kan iedereen op zijn eigen niveau meedoen: gezonde mensen, maar ook mensen met klachten, blessures of overgewicht.

U kunt elke dag komen trainen en maximaal 10 keer per week meedoen met aquajogging. U bent van harte welkom voor een proefles.

Trimzwemmen is een gevarieerd oefenprogramma waarbij het gaat om afstand en tijdsduur. Ook krijgt u aanwijzingen om uw zwemslag te verbeteren. Ideaal voor het verbeteren van uw conditie of om af te vallen. Na een trimles bent u moe maar voldaan. U kunt maximaal 3 maal per week meedoen met trimzwemmen.

Fifty-fit is watergymnastiek in ondiep/diep water. Door de opwaartse druk van het water is de schokbelasting minimaal. Uw spieren en gewrichten blijven lekker soepel. U werkt ontspannen aan uw lenigheid en uithoudingsvermogen.

Het lesprogramma bestaat uit bewegingsvormen en oefeningen die gericht zijn op de gewrichten zoals schouders, heupen, knieën, nek- en ruggenwervels. Sommige lessen zijn met muziek, om het tempo van de oefeningen aan te geven.

U kunt maximaal 6 maal per week meedoen met Fifty-Fit. U bent van harte welkom voor een gratis proefles.

Tijdens uw lunchpauze werken aan uw conditie en gezondheid. Er is een zweminstructeur aanwezig.